Öneriler ve İpuçlarıSağlıklı Yaşam

Evden Çalışırken Sağlığınızı Koruyun

Tüm dünya’ya yayılan koronavirüs pandemisi nedeniyle bir çok ülke önlem aldı ve birçoğu önlemleri almaya devam ediyor. Bunlar ülke sınırlarını kapatmak, uçuşları durdurmak, şehirler arası seyahati yasaklamak, belirli yaş gruplarına sokağa çıkma yasağı ve son önlem olarakta tamamiyle sokağa çıkma yasağı getirilmesi gibi tedbirler alınmaya devam ediliyor.

Koronavirüs salgınına karşı tedbir alan firmalarda bulunuyor. Salgın için alınan en büyük önlem tüm çalışanların home-ofis denilen evden çalışma şekline geçirilmesi. Böylelikle çalışanlar evlerinde izole bir durumda kalarak işlerini aksatmadan çalışmaya devam ediyorlar.

Evde çalışırken sağlığınıza da dikkat etmeniz gerekiyor. Evde çalışmak için bazı önerilerimizi sizlerle paylaşıyoruz.

EVDEN ÇALIŞIRKEN SAĞLIKLI KALMA ÖNERİLERİ

• Evden çalışma için ihtiyaç duyacağınız tüm ekipmanları (bilgisayar, şarj cihazı, fare, fare desteği vb.) eve beraberinizde getirdiğinizden emin olun.
• Çalışma için uygun ve güvenli bir alan seçin. Dinlenmek / uyumak için kullandığınız alanın dışında evinizin farklı bir odasında çalışın.
• Çalışma odanızı sık sık havalandırın ve ortam sıcaklığının 20
24 derece civarında olmasına özen gösterin.
• Normal çalışma saatlerine bağlı kalın; bilgisayarınızı kapatın ve daha fazla çalışmak için çaba sarf etmeyin.
• Etrafınızda takılma tehlikesi oluşturabilecek kablolar olmamasını sağlayın. Kullanmadan önce kabloların hasarlı olmadığını kontrol edin.
• Evden çalışırken izole edilmiş hissine kapılmamak için düzenli olarak çalışma arkadaşlarınız ile iletişime geçin.
• İş gereği konferans görüşmelerinde web kameranızı kullanın.
• Yöneticiyseniz, ekibinize ulaşabildiğinizden ve bağlantı kurabildiğinizden emin olun.
• İş bitiminde, iş ile ilgili ekipmanları görüş açınızdan farklı bir alana taşıyın.
• Evdeki tüm kişiler dahil kişisel hijyen kurallarına uyulmasına dikkat edin.
• Bol sıvı tüketin, dengeli beslenin, uyku düzeninize dikkat edin.
• Çalışma alanınızdan uzakta farklı bir alanda yemek arası verin. Çalışma masanızın üzerinde yiyecek ve içecek bulundurmayın.
• Ofisteki gibi düzenli aralar verdiğinizden emin olun; ayağa kalkın ve etrafta dolaşın.
• Masa başı egzersizleri yapmayı unutmayın ve çalışma pozisyonunuzu sıkça değiştirin.

Çalışmaya başlamadan önce;
• Her zaman masada çalışmayı deneyin.
• Çalışma alanınız; bilgisayarınız ve ayaklarınız için yeterli alana sahip olmalı.
• Bilgisayar ekranının seviyesini göz seviyenize uygun şekilde ayarlayın.
• Sandalyenizi size en uygun şekilde ayarlayın. Sandalyeniz ayarlanabilir değilse, doğru pozisyona ulaşmanıza yardımcı olması için minder kullanın.
• Biraz doğal ışık faydalıdır, ancak parlak ışığa dikkat edin. (Gerektiğinde parlak ışığı bloke etmek için perde kullanın.)

Çalışma esnasında ergonominizi sağlamak için;
• Başınız gövde ile aynı hizada,
• Kollar, bilekler ve elleriniz rahat ve düz,
• Dirsekleriniz vücuda yakın, 90˚ ile 120˚ arasında kıvrılmış,
• Kulaklarınız omuzlar ile aynı hizada,
• Omuzlarınız geride ve rahat, yükseltilmemiş ve yuvarlaklaştırılmamış,
• Sırtınız düz ve desteklenmiş, dik veya hafif arkaya yaslanmış şekilde oturuş pozisyonunda,
• Ayaklarınız ise öne doğru, yer veya ayak dayanağına/sağlam bir nesneye tamamen dayanmış olmalı.

Etiketler
Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı